2011. július 16., szombat

2011 Görögországi nyaralásunk / Rafina

2011. június 07.

Ezt a napot a pihenésnek szenteljük.Nagyon jót aludtunk és ébredés után a teraszon elköltött kávé egy álommal ért fel. Görög idő szerint reggel 1/2 8-kor keltem. Mindenki mást hagytam aludni és élveztem a csendet és nyugalmat. Valamikor 9 körül Sanyi is ébredezett és ágyba vittem neki a kávét. Közben letöltöttem a képeket és örömködtem, hogy már nyaralunk és pihenünk. Nem sokkal ezután a gyerekek is kikászálódtak az ágyukból. Reggelizés és utána elindulunk feltölteni a készleteinket. A legalkalmasabb közért erre a Lidl, mert a Marinoupulos nagyon megdrágult és még választék sincs.

Otthonról ugyan hoztunk magunkkal kolbászt, szalámit és pár szeletelt kenyeret, de azért már hiányzik a joghurt és a saláta. Közértezés után a nyakunkba vettük a lábunk és indultunk a Rafinai strandra. Nem egy Elafonissos, de tengernek tökéletes. Kimentünk egészen az öböl végébe a homokos részhez és ott telepedtünk le. Nekem még nagyon hideg volt a víz, így kintről szemléltem családom lubickolását. Sokáig nem élvezhettük a nyugalmat, mert az iskolából megérkező gyerekeinkkel egykorú kölykök mindent megtettek azért, hogy huzzunk el onnan. A kislabda ütögetést a nagylabda dobálást és természetesen a lábam nem kikerülését sem hagyták ki, közben állandóan egy szót ismételgettek" malaka" gondoltuk, hogy nem dicsérgetés, mint később megtudtuk a jelentését ami nem más mint a szokásos kötöszó amit a fiatalok használnak.
Hazamentünk kicsit mérgesen, de egy kis kaja után édes volt a pihenés, és a délutáni kávézás után beindultunk a kikötő felé. Nagyon szeretek ott sétálni, nyaraló hely, de nem a tipikus zsibvásáros mégis van hangulata. Rengeteg ember megfordul errefelé, mert innen mennek a kompok Andros, Tinos, Mykonosra. Gondoltuk, ha már itt vagyunk pár napot megnézhetnénk Mykonos szigetét egy egynapos kiruccanás alkalmával, de már otthon a kompjegyek nézegetésénél kiderült, hogy 1 napért nem ér meg nekünk Mykonos közel 300 eurót, majd talán legközelebb.

Jókat sétáltunk a kikötőben azután a dombtetején lévő kis templomnál és még sziklákat is másztunk. Hazafelé pedig elfogyasztottuk első jégkrémünket.
Jól elfáradva estünk az ágyba ahol ma sem ringattak minket el, ismét jót aludtunk