2010. augusztus 27., péntek

Zalacsány 2009

2009.05.01-05.03

Március végén egy titkos szám hívott a mobilomon és a hölgy felajánlott egy hétvégét ingyen wellness szolgáltatásokkal Zalacsányba, cserébe egy előadásért. Természetesen azért kellett fizetni, de jutányos árat, 30 000 Ft-ot, 2 felnőtt és 2 gyerek részére 2 éjszakára a Batthyány villapark wellness centrumába /apartmanban elszállásolással/.

Május elsejei hosszú hétvégére sikerült foglalni időpontot. 1–én 14 órától lehet elfoglalni a szállást, amit vasárnap 10 óráig kell elhagyni.

Az épület amiben laktunk
A másik oldalról az épület és innen látszik a napozó terasz is
A kert egy része
Ablakunkból a kilátás

Megérkezés után gyors kipakolás és fürdőruhával felszerelkezve átsétálunk a wellness fitnesz centrumba és már csobbanunk is a vízbe. Lehetőségünk nyílik szaunázni és gőzkabinban múlatni az időt. Egy kis jakuzzi is van, de ott állandóan ücsörög pár ember. Az időre sem lehet, panaszunk bár fújdogál a szél. Ezt úgy kell elképzelni, hogy egy viszonylag nagy fedett medence és ott két kis kabin, valamint egy napozóterasz. Így ha jó idő van, ki lehet menni, napozni, de a rossz idő sem zavaró, mert zárt teremben van.

Miután kellőképpen kitikkadunk, visszamegyünk az apartmanunkba és eszünk pár falatot. Ezek után fényképezővel és focilabdával felszerelkezve elindulunk felfedezni a környéket. Autóval pár perc alatt Kehidakustányba értünk, ahol ki kell szállnom az autóból, mert gyönyörű repceföldek vannak mindenfelé, amerre a szem ellát. Készítünk pár fotót és visszamegyünk Zalacsányba. Az iskola melletti focipályán fociznak a fiúk, míg mi lányok templomot és gólyapárt fényképezünk.

Csodaszép sárga szín ameddig a szem el lát
Nagyon tetszik

Gólya pár
Zalacsányi templom
A szállásunk udvarán egy csodaszép lámpa

Este a villaparkban sétálunk, nagyon kellemes idő van. Gyönyörű környezetben fekszik ez az apartman komplexum, ahol eltölthetünk két éjszakát és az apartmanok belülről is igényesek.

A szomszédos Kastélyszálló bejárata
Emléktábla
Szállásunk nappalija
...konyhája...
..ebédlője és mi...

Másnap reggel jó korán már besüt a nap az ablakon, ami felébreszt, de egésznap csak ennyit láthattunk belőle. 9 órára megreggelizünk, fürdőruhába öltözünk és rohanunk a medencébe. Jó nagyot ökörködünk és szaunázunk. Gondolkodunk, hova is mehetnénk kirándulni és végül Keszthely a befutó.

Nincs valami jó idő, reggelre eléggé lehűlt a levegő és szemerkél az eső. Minden ruhánkat magunkra húzzuk, mert fázunk.

A Zalacsány és Keszthely közötti távot kb. 30 perc alatt tesszük, meg ami 20 km-et jelent. Sokat nézelődünk és a Festetics kastélyt keressük, mert az a végcél. Sikeresen meg találjuk és le is tudunk parkolni, persze fizetős parkoló van. Besétálunk egy kapun a kastély kertjébe és gyönyörű dolgokat fényképezünk a hatalmas kertben, parkban, hiszen akkora, hogy nem látjuk az egyik végétől a másikat. Miután mindent megörökítünk, és eléggé elfáradunk, beülünk a kocsiba és irány a Balaton part. Most is lóg az eső lába, bár éppen nem esik.

A kastély
A még szundikáló büfé asztal
Mi hárman
Gyönyörű pünkösdirózsa
A kastély kertjét védők
Nagyon dolgoznak :wink: :D

Gyorsan keresünk egy parkolót és irány a part. Elkezd fújni a szél és pár gyönyörű kép után rohanunk a kocsihoz, mert már ömlik is az eső. Így sokat nem gyönyörködhetünk a szép balatoni városba.

Fázósan a balatoni parton
Hideg a szél

Ezek után hazaindulunk és egy gyors ebéd után még fürdünk egyet a jó kis medencében. Nagyon jó, mert nem szólnak ránk ugrándozás közben. Szomorúan hagyjuk ott a szaunát és a gőzkabint és arról álmodozunk, hogy nemsokára a tengerbe ugrálunk ilyen lelkesen.

Felmegyünk a szobánkba, összepakolunk egy kicsit, bár rend van. Este 6-kor csöngetnek. Megjött az ember, aki előadást tart nekünk üdülési jogokkal kapcsolatosan. Mindenáron el szerették volna adni nekünk, ennek az apartmannak egy időpontját, de mi hajthatatlanok vagyunk, mert erre nincs pénzünk és a másik dolog, minket sokkal jobban vonz a tenger, ami itt nincs. Este 9-kor hagynak ott minket, ami után már nem kell altatódalt dúdolni senkinek. Tömör nap van a hátunk mögött, sok helyen voltunk és sokat láttunk.

Vasárnap reggel 10 óráig kell elhagyni a szobát, fizetünk és indulunk hazafelé a táj szépségébe gyönyörködve. A kék ég a sárga repce és a zöld fű, csodaszép látvány. Otthon utánanéztem, hogy itt Zalacsányba van egy nagy tó. Eddig nem találtuk és most nem Budapest felé fordultunk a kereszteződésnél, hanem a másik irányba és pont belebotlunk a tóba. Kár, hogy nem előző napokba fedeztük fel.

A hatalmas tábla mutatja a hatalmas tavat
Nekem nagyon tetszett a tó

Megbeszéljük, hogy nem autópályán megyünk, hanem a régi 7-es úton, mert szeretném a völgyhidat megörökíteni. Gyönyörű idő van, nem úgy, mint tegnap ilyenkor. Nyugalom honol, a Balaton parton mindenhol ahol elhaladunk. Tisztán látjuk a Tihanyi apátságot. Balatonbogláron felmegyünk a kilátóhoz, amire sajnos nem tudunk felmászni, mert le van zárva. Zamárdinál már látszik a völgyhíd, és amikor aláérünk akkor egy fantasztikus látvány tárul elénk, hisz hatalmas építmény tornyosul fejünk fölé. Jó sok képet készítek, és lassan indulunk hazafelé

Gyerekkoromban sokszor nyaraltunk itt, akkor még föl lehetett mászni rá
Mi ketten :)
A hatalmas völgyhíd alulról
A hatalmas völgyhíd alulról mégegyszer

Szerencsére nem volt tumultus az M7-en, nagyon nagy szerencsénk volt, mert este hallottam a rádióban, hogy milyen balesetek voltak délután és állt az egész autópálya egy szakaszon.