2010. szeptember 2., csütörtök

Utazásaink kezdete Kréta 1995

Nagyon nehéz dologba vágtam a fejszémet. Megpróbálom leírni a nyaralásainkat a kezdetektől.

Az első közös nyaralásunk (férjemmel) az előnászútunk volt. Akkoriban egy fotólaborban dolgoztam ahol nem mehetett az ember szabadságra csak május 15-ig és csak szeptember 15-e után. Mivel Krétára mindenképpen el szerettünk volna jutni és előszezonban nagyon jó ára volt így azt mondtuk, hogy májusban megyünk nászútra és szeptemberben összeházasodunk.

Befizettük az utat, akkor egy hét Ammoudarán apartmanban 24900 Ft / fő volt. Nyaralásunk május elsején kezdődött és nagyon vártuk. Akkor még nem volt internet nekünk elérhető és a mai ésszel visszagondolva csak annyit tudtunk Krétáról, amit annak idején, történelem órán megtanultunk. Könyvtárba lehetett volna dolgoknak utána nézni, de sok szabadidőnk nem volt így az elmaradt.

Az első közös repülős utunk volt. Nagyon vártuk, és ahogy lenni szokott nagyon hamar elmúlt az az egy hét, amit ott tölthettünk.

Május 1-én indultunk, ami elég korai időpont volt. Azt tudtuk, hogy eléggé délen van hozzánk képest így sok meleg cuccot nem vittünk csak 1-1 melegítőt.

A megérkezésünk napján nagyon jó idő volt, de az elkövetkező 4 napban esett az eső és fújt a hideg szél. Ennek következménye az lett, hogy a napkollektorral működő meleg vízhálózat nem működött így zuhanyozni is hidegvízben lehetett. A melegítő éjjel nappal rajtunk volt, mert a pokróc, amit kaptunk nagyon szúrt és inkább hozzá sem értünk.

A negatív elemek ellenére nagyon jól éreztük magunkat. Összebarátkoztunk egy hasonló párral, akikkel évekig tartottuk a kapcsolatot, sajnos ma már nem járunk össze:-(

Nagy álmunk a Szamária szurdok volt így az elmaradt az esőzések miatt. Másik nagy álmunk volt akkoriban egy autóval bejárni a szigetet. Sajnos se bátorságunk se pénzünk nem volt így maradt a ma már nem igen preferált fakultatív kirándulás.

Két kirándulást néztünk ki az egyik az Gortys-Festos-Matala, közben megálltunk Ag.Varvaránál és Zarosba ahol kötelező ebéd volt a tó mellett. A másik kirándulásunk az a Dikti barlang-Lassithi fennsik-Agios Nikolaos.

Gyönyörű volt mind a két nap és amikor Matalára mentünk akkor nagyon jó időnk volt, igaz a tenger csak 17 fokos volt, de bokáig csak bementünk a fénykép kedvéért, persze a fiúk úsztak azért egyet.

Volt egy kirándulás, amit mi magunk szerveztünk és kiviteleztünk az pedig a Knossosi palota. Oda vasárnap mentünk, mert akkor ingyenes volt a belépés, így maradt pénzünk vacsorázni egy étteremben, pluszban:-)

Az utolsó két napban átadtuk magunkat a napozásnak, amit jól meg is szenvedtünk, mert persze jól leégtünk.

Stalidában és Limenas Herssonisouban töltöttük ezt a hetet, de ott nem volt nagyon szép a tengerpart ezért Mália partjainál fürödtünk. Akkoriban szinte senki nem volt ott, szinte csak mi lógtunk a parton. Láttuk kicsit arrébb kezdték már az építkezéseket a mai komplexumok, épületek nagyrészt.

Megérkezésünkkor gyorsan le kellett fényképezni az első pálmát ami az utunkba akadt, stilusosan a beszkennelt, nem túl jó minőségű képet sépiává változtattam.

Limenas Hersonissou strandja a sziklákról ahova kimásztunk és sétáltunk valamint fényképeztük a tengert és magunkat:-)

Emlékeim szerint a kirándulások előtt Hersonissos fölötti részre mentünk kirándulni Piskopianoba, ahol szamaragoltunk és érdekes mai napig nem tudom milyen növényt láttunk.

Szent György kápolna

Agios Nikolaosba álltunk meg először ahol meséltek a tóról és a tengerről amit összenyitottak és csak csodálkoztunk és ámultunk a sok pálmafán.

Innen tovább indultunk a Dikti barlang felé ahol Zeusz született de megáltunk a kera kolostornál és hát a gyomroknak nem tett jót a szerpentin és az ilyen utak sem.

Másnapi kirándulásunk első állomása Gortys volt aztán Kliviániban egy kolostort néztünk meg és a Festosi ásatásokat. A banánt muszáj volt lefényképezni, mert még sosem láttam:-)

A nap csúcspontja pedig Matala volt. Azóta is a kedvenc helyeim egyike, ahova bármikor visszatérnék. szerencsémre azóta voltam már ott kétszer is:-)

A sajátszervezésű, helyi járattal utazó Knossosi ásatáslátogatás nagyon tetszett és utaána még Iraklionban is megnéztünk pár dolgot.

Az utolsó két napban Málián fürödtünk és délutánonként pedig arra sétáltunk és fényképeztünk. Ma már nem így néz ki ez a tájék:-)

1. Nekem is 1995 volt az első (Korfu), majd 1996 Kréta...és nekem is meg van a sok régi bescannelt kép... :-)

2. Nagyon szeretem ezeket a képeket nézegetni csak mégse olyanok mint a nem szkenneltek.